Klachtenreglement

De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is een wet die door de overheid is opgesteld om ervoor te zorgen dat iedereen toegang heeft tot goede zorg.

Het doel van deze wet is om de kwaliteit van zorg te waarborgen en een duidelijk kader te bieden voor het afhandelen van klachten in de zorgsector. Het legt vast wat goede zorg inhoudt en welke stappen moeten worden genomen als er klachten zijn over de verleende zorg. Met de Wkkgz wil de overheid de belangen van patiënten beschermen en een adequate klachtenprocedure bieden om eventuele geschillen op te lossen.

Waar kun je met een klacht terecht?
Het is goed om de klacht te bespreken met de betreffende podotherapeut. Dat is misschien lastig, maar het is ook mogelijk om dit samen met iemand te doen, bijvoorbeeld een familielid of een goede kennis. Je kunt de klacht het beste per brief melden en daarin bijvoorbeeld vragen om een gesprek. Het kan zijn dat de podotherapeut niet weet dat je ontevreden bent of dat er sprake is van een misverstand. In de brief kun je aangeven wat de aard van de klacht is, wanneer de klacht is ontstaan en wat volgens jou een mogelijke oplossing kan zijn.

Mocht je verdere vragen hebben, dan wel niet tevreden zijn met het resultaat van het gesprek met je behandelend podotherapeut, dan kun je je te allen tijde wenden tot de praktijkhouders van PodoXperience.  Zij zullen dan zorg dragen voor afhandeling van je klacht.

Indien het overleg tussen jou en de praktijk niet het gewenste resultaat heeft kun je je wenden tot het Klachtenloket Paramedici.

Call Now Button